
„Save one life and you’re a hero, save one hundred lives and you’re a nurse“. Author unnown
Endast…
Kes ma olen?
Tere! Olen Uljana Šatalov. Olen med.õde and this is very much all about me 🙂
Kust ma tulen?
Alustasin meditsiini õppima ja praktiseerima ammu, veel NSVL ajal. Olin näinud ja osalenud eesti meditsiini kaasaaegseks muutmises, arenemises ja edasiliikumises läbi pisaraid ja verd… Olen uhke, et elan ja töötan Eesti Vabariigis.
Eelmisel sajandil lõpetasin meditsiinikooli velskri erialal, hiljem sain Tervishoiu Kõrgkoolis kaasaaegse õe haridust ning sujuvalt jätkasin intensiivraviõe-spetsialisti õpet. Vahepeal olin omandanud bakalauruse kraadi sotsioloogias, seoses suure töökoormusega jäi lõpetamata andragoogika magistriõpe.
Minu hariduskäik:
2013 – 2017 Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituut, Eesti; Andragoogika õppetool, 2 õppeaastat magistriõppes
2010 – 2011 Tartu Tervishoiu Kõrgkool, Eesti; Intensiivõendus, spetsialistiõpe; Valdkonnad: intensiivõendus, erakorraline meditsiin ja anesteesia
2007 – 2009 Tartu Tervishoiu Kõrgkool, Eesti; Üldõendus, tasemeõpe
1993 -1997 Rahvusvaheline Sotsiaalteaduste Ülikool „LEX“, Eesti; Sotsioloogi eriala (B.A.)
1988-1992 Lõsva Meditsiiniline Kool, Venemaa; Velskri eriala
Minu töökogemus on päris rikas, jõudsin proovida enda teadmisi ja oskusi kasutada erinevas suunas: erakorralises meditsiinis, intensiivõenduses ja anesteesias. Samuti, olen esimene õde Eestis, keda võeti tööle Häirekeskusesse „valvemeedikuna“ – enne mind sellel postil töötasid ainult arstid. Lõpuks teadvustasin endale, et mu lemmik suund meditsiinis – mida ma tunnen, oskan, tean ja armastan – on erakorraline meditsiin. Jäin töötama reanimobiilil ja hakkasin jagama üsna rohkem oma kogemust ja teadmisi teistega. Praegu pühendan ennast koolitaja-instruktori tööle.
Minu teenistuskäik:
07.2017 – praegu SA Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Reanimobiiliosakond, õde
02.2012-07.2017 SA Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Reanimobiiliosakonna ja Väikesaarte üksuse õendusjuht
2006 – praegu SA Põhja-Eesti Regionaalhaigla Koolituskeskuse- ja Kiirabikeskuse lektor-instruktor
2008 – praegu Eesti Sisekaitseakadeemia, lektor-instruktor
05.2015-01.06.2016 SA Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Katastroofmeditsiiniosakonna koordinaatori kt.
2008 – praegu Eldred OÜ, õde-brigaadijuht ja koordinaator
08.2011-02.2012 SA Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Anesteesiaosakond, anesteesiaõde 05.2011-02.2012 SA ITKH, Anesteesia- ja Intensiivraviosakond, intensiivraviõde
05.2010-11.2011 Häirekeskus, Analüüsi- ja järelevalve talituse peaspetsialist
01.2006-05.2011 Tallinna Kiirabi Koolituskeskuse lektor-instruktor
05.2003-05.2011 Tallinna Kiirabi, õde-brigaadijuht
05.2008-05.2010 SA Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Kiirabiosakond; õde-brigaadijuht
09.1999-12.2002 Disney Cruise Lines, M/S „Disney Wonder“ Housekeeping Supervisor
03.1992-08.1996 Tallinna Kiirabi, velsker kardioloogilises brigaadis, II kat. alates 1994a
03.1990-12.1991 Lõsva Keskhaigla, Kirurgia osakond – abiõde
Miks?
Olen nõus, et teatud eluperioodil on aeg kive loopida ning on aeg kive korjata… Nüüd on tulnud minu jaoks aeg mitte ainult harida ennast, vaid õppida koos õpilastega, jagada oma eelnevaid teadmisi, oskusi ja kogemusi, rakendada ülikoolis saanud teadmisi ja oskusi andragoogilise lähenemisega. Minu huviorbiidis koolitajana on esmaabi, taaselustamine kliinilisest surmast, raske trauma, suure õnnetuse lahendamine, erinevad simulatsioonid ning sellega seotud koolituste, ürituste ja võistluste organiseerimine. Usun, et koolitustöö pakub mulle piisavalt väljakutset ning eneseteostuse võimalust koolitusvaldkonnas.
Olen tegelenud täiskasvanute koolitustega üle 15 aastat – erakorralise meditsiini alal koolitajana, lektor-instruktorina, praktika juhendajana ja mentorina. Usun, et olen hea koolitaja, tuginedes testide tulemustele, tagasisidele õppuritelt ja kolleegidelt. Oskan kasutada ning õpetada kaasaaegse aparatuuri ja varustuse kasutamist. Oskan hoida auditooriumi huvi ja tähelepanu ning juhendada õpiprotsessi, arvestan sihtrühmaga, olen paindlik ja innovaatiline lektor.
Valdan eesti ja inglise keelt väga heal tasemel kirjalikult ja suuliselt, vene keel on emakeel. Oman kogemust ka inglisekeelsete ürituste organiseerimises (loengud, seminarid ja esmaabialased praktilised harjutused).
Kaasaaegsete õppemeetodite paradigmas konstruktiivset tagasisidet nimetatakse „edasiviivaks“ („Feed-forward“). See on protsess, mis suunab koolitust läbinud inimest edasi, motiveerib teda koolitusel saadud teoreetilisi teadmisi ja praktilisi oskusi ellu viima, kasutama neid oma igapäevases elus, motiveerib teda iseseisvalt edasi õppima.
Kui saan teada, et tänu koolitusele oli kasvõi üks elu veel päästetud, oli esmaabi õigesti osutatud et minu tudengil tuli meelde koolitusel kõlanud ja harjutatud ning õppur sai seda rakendada enne kiirabi saabumist – minu koolitaja-instruktori missioon on täidetud!